This is Wildment

S myšlienkou priniesť na tento svet niečo nové, autentické a zaujímavé som sa prebúdzal každé ráno. Avšak od jej zrodu v mojej hlave až po konkrétnu realizáciu nápadu ubehlo veľa mesiacov. A tu je môj príbeh.

Zrod myšlienky

Wildment je myšlienka. Myšlienka odlišnosti, novosti a najmä  originality. Nehľadajte nič zložité, všetci vieme, že práve v jednoduchosti sa nachádza najväčšia sila. A v tomto kontexte sa rodí aj myšlienka novej slovenskej značky.

Každý deň stretávam ľudí, ktorí nosia podobné kusy oblečenia, dokonca môžem tvrdiť, že aj rovnaké. Svetom vládnu veľké textilné korporácie, ktoré vyrábajú tisíce kusov oblečenia denne s využitím lacnej pracovnej sily v ázijských krajinách. Stačia malé obmeny farieb, strihov, potlače, či použitie nápisov a výšiviek a vzniká ďalší nový trend, na ktorý netrpezlivo čakajú noví spotrebitelia západného sveta. A keďže sú cenovo dostupné, väčšina ľudí si ich kupuje pravidelne na mesačnej báze. A práve tu vzniká otázka – prečo sa stávame otrokmi konzumnej spoločnosti? Kde sa stratila kvalita, odlišnosť, praktickosť a najmä pohodlnosť oblečenia v dnešnej konzumnej spoločnosti?

Prestali sa mi páčiť svetoznáme značky oblečenia, na ktorých nenájdete nič iné iba „vyrobené v Bangladéši“ a podobne. Svoju pozornosť som sústredil na úplne iné vody. Začal som vyhľadávať značky, ktoré nielenže vystupujú na slovenskom trhu v dobrom svetle, ale majú v ponuke kvalitné oblečenie, pri ktorom som hrdým ambasádorom značky a spokojne ju odporučím každému.

Vizuálna identita

Vždy sa mi páčilo všetko, čo bolo iné, istým spôsobom odlišné od toho všedného, zaužívaného. A s touto myšlienkou som chcel aj pracovať pri vytváraní vlastnej značky.

Keďže sa už dlhé roky venujem grafickému dizajnu, pretavenie môjho myslenia do materiálnej podoby nebolo vôbec zložité. Dizajn je pre mňa niečo, v čom viem dokonale plávať a cítiť sa naozaj ako ryba vo vode, keďže navrhnúť dizajn produktov či korporátnu identitu je mojou každodennou prácou. Vďaka svojim skúsenostiam získaných v oblasti grafického dizajnu si viem bez problémov zastrešiť svoju prácu a vymýšľať podľa svojich predstáv – jednoducho môžem byť sám sebou a nechať sa unášať svojimi myšlienkami.

Od začiatku som vedel, že cesta nebude jednoduchá a budem musieť nájsť cestu, ktorou sa mi podarí posunúť sa vpred a zaujať niečím. Niečím novým, čo bolo zatiaľ len v mojich predstavách. Odpoveď na všetky moje otázky bola jednoduchá a rýchla – značka bude odrazom mojej osobnosti, životného štýlu, pohľadu na svet a vo svojej podstate aj odrazom toho, ako vidím svet naokolo ja.

Začiatok

Začiatky sa dajú zhrnúť jednoducho - milión myšlienok, ale ani jednu nevieme spracovať. Prichádza bolesť hlavy.

Kde začať? Ako ďalej postupovať? Koho kontaktovať? Koho požiadať o pomoc a usmernenie? V tejto oblasti som sa cítil bezmocný, nemal som žiadne skúsenosti s nadväzovaním obchodných vzťahov a už vôbec nie s riadením procesu výroby niečoho, čo sa bude dať chytiť do rúk, zavesiť, obliecť, položiť. Doslova niečo materiálne, čo sa neodohráva len na obrazovkách, ale získava reálnu hodnotu.

Doteraz bolo mojím domovom len programovanie a grafický dizajn. Takže tu sa začína moja životná výzva. Dôležité bolo hľadať, skúmať, čítať a hlavne neprestať. Hľadaním a dôslednou analýzou potencionálnych  dodávateľov a sprostredkovateľov sa dostavili prvé výsledky. Moje požiadavky boli prísne, ale pritom jasné. Nešlo mi o to, aby som našiel niečo za rozumnú cenu, cieľom bol kvalitný materiál za prijateľnú cenu, krajina pôvodu materiálu a hlavne vyrobené v našich poctivých slovenských dielničkách. To sú tri významné body mojej práce, ktoré budem nasledovať vo svojej tvorbe.

Každý jeden produkt a jeho obal musí mať kvalitné a recyklovateľné spracovanie, dôraz na detail a praktickosť, a v neposlednom rade odkaz, ktorým sa značka Wildment odlišuje. Možno si poviete, že obal nie je dôležitý, ale opak je pravdou. V dnešnej dobe vznikajú organizácie, ktoré deň čo deň tlačia producentov na zníženie plastového odpadu. A výsledok už môžeme vidieť, oceány sú zahltené odpadom, ktorý bohužiaľ nemáme kam inam vyviesť. A práve preto aj mne záleží na tom, aby moje produkty a hlavne ich obaly, nezostali ťarchou našej planéty, ale aby našli svoje miesto v recyklovateľnom odpade v našich domácnostiach.

Financovanie prvých návrhov

Otázka financovania bola v celom procese zodpovedaná pomerne rýchlo. Nemám investorov, ani som neminul životnú rezervu. Projekt je od začiatku financovaný z vlastných zdrojov dlhoročnej práce a aj najbližšie mesiace bude. Keďže rád postupujem opatrne a nad každým krokom sa radšej dvakrát zamyslím, chcem aby si svoje prvoradé miesto v mojich plánoch udržala kvalita produktov a nie kvantita.

Pocit

Wildment je o pocitoch. Je to životný štýl. Na prvom mieste sú praktickosť, jednoduchosť prevedenia a komunikácia dizajnom.

Pocit nielen z vizuálu a vystupovania značky, ale aj zo spracovania samotného výrobku alebo obalu je pre mňa nesmierne dôležitý. A preto mi záleží na tom, aby ste Vy ako zákazník a budúci ambasádor značky mali dobrý pocit a pôžitok z výrobkov, ale aj z ich rozbaľovania.

Veď nakoniec, vy si nekupujete produkt, ale myšlienku.

Prečítajte si viac o hodnotách, ktoré nás charakterizujú ako značku.
Spoznajte Wildment

This is Wildment / Backstage Talks
03.11.2018 / Ondrej Kolláth

© Copyright 2018 wildment.sk